Чим S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl обов’язково вразить геймерів і чому на реліз чекали понад 14 років: ми зібрали всі факти про культову українську гру, яка сьогодні виходить у світ | dev.ua

Чим S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl обов'язково вразить геймерів і чому на реліз чекали понад 14 років: ми зібрали всі факти про культову українську гру, яка сьогодні виходить у світ

Сьогодні «червона дата календаря» для геймерів усього світу: саме на цей день призначено вихід S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl — продовження культової франшизи від української студії GSC Game World. Нагадаємо, що S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl для Microsoft Windows була випущена у 2007 році, тож між релізами минуло не багато не мало майже 18 років — час, який, по суті, розділяє ціле покоління людей. Але у випадку з грою, яка суттєво вплинула не тільки на геймерське середовище, а й вийшла далеко за його межі у своєму культурному і навіть політичному впливі, маємо цілковите право вважати, що вона ці покоління не розділяє, а об’єднує.

Що стосується S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, то реліз уже переносився стільки разів, що, здається, всі просто боялися наврочити, поки не натиснуть відповідні кнопки на своїх гаджетах і не запустять гру. Жартома і для статистики вже малювати і цілі енциклопедичні графіки переносу релізів. Востаннє його посунули ще 25 червня, оголосивши замість наміченої дати 5 вересня нову — 20 листопада. І от ця дата, попри все, таки настала. Тож що ж ми маємо і до чого готуємося: зібрали все важливе щодо культової гри, що циркулювало в інформаційному середовищі протягом останнього часу.  

Залишити коментар Facebook Twitter Vk Telegram

Чим S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl обов'язково вразить геймерів і чому на реліз чекали понад 14 років: ми зібрали всі факти про культову українську гру, яка сьогодні виходить у світ

Сьогодні «червона дата календаря» для геймерів усього світу: саме на цей день призначено вихід S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl — продовження культової франшизи від української студії GSC Game World. Нагадаємо, що S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl для Microsoft Windows була випущена у 2007 році, тож між релізами минуло не багато не мало майже 18 років — час, який, по суті, розділяє ціле покоління людей. Але у випадку з грою, яка суттєво вплинула не тільки на геймерське середовище, а й вийшла далеко за його межі у своєму культурному і навіть політичному впливі, маємо цілковите право вважати, що вона ці покоління не розділяє, а об’єднує.

Що стосується S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, то реліз уже переносився стільки разів, що, здається, всі просто боялися наврочити, поки не натиснуть відповідні кнопки на своїх гаджетах і не запустять гру. Жартома і для статистики вже малювати і цілі енциклопедичні графіки переносу релізів. Востаннє його посунули ще 25 червня, оголосивши замість наміченої дати 5 вересня нову — 20 листопада. І от ця дата, попри все, таки настала. Тож що ж ми маємо і до чого готуємося: зібрали все важливе щодо культової гри, що циркулювало в інформаційному середовищі протягом останнього часу.  

Чого стоїмо, кого чекаємо?

Ажіотаж такий, що у світовому чарті Steam ще до офіційного релізу станом на початок нинішнього тижня S.T.A.L.K.E.R. 2 посів перше місце серед платних ігор, і загалом був другим після умовно безкоштовної Counter-Strike 2.

У останній день жовтня засновник GSC Game World Сергій Григорович підтвердив, що S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl вийде у строк, а компанія замовила додатковий наклад фізичного та колекційного видання гри. 

«Багів вже настільки мало, що вже не соромно випускати і не страшно за наклад», — зазначив він менше місяця тому. 

Презентовані на виставках демо-версії S.T.A.L.K.E.R. 2: Shadow of Chornobyl теж отримали схвальні відгуки від профільних журналістів та експертів. Лише цього року можна виділити Summer Game Fest, Gamescom та Tokyo Game Show, на яких підсвітили майбутній геймерський хіт перед виходом. 

У коментарі для GamesRadar+ розробники заявляли, що команда намагалася не користуватися так званою «процедурною генерацією», а всі будівлі створені вручну, тож серед них немає однакових будівель чи навіть однакових кімнат. Розробники також стверджували, що на проходження гри знадобиться близько 100 годин чистого ігрового часу.

На сайті гри передзамовлення доступне на Steam, Xbox, MS Store, Epic Games і Gog.com. Ось ціни на гру на Steam, що вказані залежно від версії:

Нагадаємо, що ще до вересня на Steam ціни були значно нижчими (899 грн, 1199 грн і 1599 грн), але компанія GSC підняла їх на 80%, наблизивши до цін у Microsoft Store. Тож у значному виграші лишилися ті користувачі, які зробили передзамовлення задовго до релізу.

У Xbox та MS Store гру наразі пропонується придбати за $59.99, $79.99 і $109.99 відповідно.

На офіційному X-акаунті гри нещодавно були опубліковані останні на цей час мінімальні та рекомендовані вимоги: 

Вимоги до гри виявилися полем для дискусій, питань, підозр і не завжди позитивного фідбеку. Наприклад, після того, як були опубліковані перші тести відеокарт Nvidia в S.T.A.L.K.E.R. 2 на максимальних налаштуваннях, виявлилося, що запуск у 4K з максимальними налаштуваннями DLSS 3 з генерацією кадрів і суперроздільною здатністю збільшує частоту кадрів на відеокартах серії GeForce RTX 40 в середньому у 2,4 раза. Водночас, графіки демонструють, що на таких налаштуваннях без DLSS отримати «чесні» 60 кадрів в секунду не під силу навіть флагманській відеокарті RTX 4090.

Водночас, представник GSC в офіційній Discord-спільноті гри заспокоїв (чи ні), що системні вимоги компанія вказувала з урахуванням технологій апскейла і суперсемплінгу, на кшталт Nvidia DLSS і AMD FSR.

«Для досягнення аналогічної продуктивності на зазначених характеристиках ПК слід використовувати технологію апскейлінгу TSR на мінімальних налаштуваннях. Для досягнення зазначеної продуктивності за середніх, високих і епічних налаштувань слід використовувати DLSS, TSR і їхні аналоги», — зазначив він.

Спойлери можна любити, а можна ненавидіти, але вони є, і від цього нікуди не подітися. Ось один з них: 

Пояснюється це зазвичай тим, що деякі користувачі отримують свої копії на фізичних носіях до офіційного релізу. Тож активне тестування гри окремими блогерами і просто геймерами вже триває. 

Реліз тривалістю в покоління: чому так довго? 

Про свій цікавий шлях у GameDev у середині 90-х, коли, власне, і цей характерний для сучасних айтівців термін ще не надто використовувався, а самі комп’ютерні ігри продавалися на ринку «Петрівка», фаундер компанії GSC Сергій Григорович детально розповів у інтерв’ю Володимиру Золкіну. Останній у роки повномасштабного вторгнення набув особливої медійності за інтерв’ю з набагато менш привабливими для українців людьми —  російськими військовополоненими. Бажаючі можуть переглянути матеріал, але ми не будемо вдаватися в настільки широкий історичний і біографічний екскурс. Також є і друга його частина, якщо хтось захоче знати про біографію Григоровича все, або, принаймні багато. 

S.T.A.L.K.E.R. 2 був анонсований ще у серпні 2010‐го, а реліз обіцявся за два роки. Але натомість у 2011 році Григорович прийняв доволі суперечливе рішення розпустити команду і присвятив себе хоббі — мотоспорту.  

«Мені настало 33 роки, і я просто в один день звільнив усіх. Сказав — «Я від вас дуже втомився», — пояснив своє рішення Сергій Григорович у вищенаведеному інтерв’ю.  

Гучного анонсу щодо відродження роботи над S.T.A.L.K.E.R. 2 довелося чекати довго: у 2018‐му Сергій Григорович написав про це на своєму Facebook і пообіцяв, що гра вийде у 2021 році. З тих пір, попри роботу над грою, її реліз систематично переносився. Власне, у цьому було доволі багато і форс-мажорних обставин: спочатку пандемія Covid-19, потім повномасшатбне вторгення ворога, а на додачу ще й пожежа у празькому офісі, де працювали значна частина співробітників. 

Після відновлення роботи GSC Game World нею керує брат засновника компанії — Євген Григорович. Тож найгучніший ігровий реліз цього року будуть повязувати вже з його менеджерськими і підприємницькими здібностями.   

Водночас, восени минулого року на ринку GameDev відбулася справді голосна подія. За даними YouControl, Сергій Григорович перестав бути кінцевим бенефіціарним власником GSC GAME WORLD GLOBAL LTD (ТОВ «ГСК УКРАЇНА») з 22 вересня 2023 року. Ним став Кріппа Максим Володимирович, який також володіє кіберспортивною організацією NAVI, є власником численних об’єктів нерухомості і якого — виправдано чи ні — пов’язують з онлайн-казино. Наразі ми не знаємо, наскільки новий власник операційно втрачається у роботу компанії, адже він дотримується максимально непублічного способу життя і ведення бізнесу. 

До речі, нерухомість Кріппи віднедавна теж задіяна в рекламі S.T.A.L.K.E.R. 2, принаймні бізнес-центр «Парус» біля Палацу спорту підсвічений саме ілюмінацією з назвою гри. 

Фото «Суспільного» 

Скільки вклали і скільки заробили: гадання на кавовій гущі 

Прогнози — справа невдячна, але однозначно є всі підстави очікувати дуже значного комерційного успіху від релізу, базуючись як на фінансових результатах після виходу першого S.T.A.L.K.E.R., так і на захмарних очікуваннях аудиторії від другої частини. 

Час виходу S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl у різних частинах земної кулі

Водночас, послуговуючись відкритими даними, важко назвати чітку і беззаперечну цифру коштів, яку вже принесла гра її творцям. 

Forbes порахував, що перша гра Shadow of Chernobyl принесла розробникам $18,3 млн виторгу. Тоді як вся серія (+ S.T.A.L.K.E.R.: Чисте небо (2008) та S.T.A.L.K.E.R.: Поклик Прип’яті (2009) — $34,1 млн у якості виторгу від продажу продукту, який розійшовся у кількості понад 33 млн копій. Для цього видання використало дані аналітичного сервісу Gameanalytic.

Дані видавця гри KOCH MEDIA на літо 2021 року, які медіа досі цитують за відсутності більш свіжих цифр, свідчили, що на той час перша частина S.T.A.L.K.E.R. розійшлася тиражем понад 15 млн копій.

Водночас як цифри продажів, так і прибутки від них різняться у різних оглядах аж наскільки, що навіть виникає німе запитання — чи нічого, ти, буває не переплутав. Адже справа в тому, що цієї інформації ніхто офіційно за весь цей час так і не розкривав.  

Вартість розробки і сума вкладених коштів — це теж свого роду гадання на кавовій гущі. Але аналітики зійшлися на тому, що перший S.T.A.L.K.E.R. коштував його творцям близько $5 млн. Випуск другого оцінюють же щонайменше у шість разів дорожче — $30–60 млн. Засновник команди NAVI Олександр Кохановський заявляв у свій час, що «S.T.A.L.K.E.R. 2 має найбільший за останні 20 років бюджет для однієї гри, виробленої в Україні. 

Українська музика в українській грі для світових фанатів

Цікавим і справді якісно пропрацьованим маркетологічним кроком є представлення і популяризація в грі багатьох українських сучасних музичних виконавців. Теоретично це має бути прикладом взаємовигідної співпраці, особливо враховуючи що саундтреки справді пасують до похмурих чорнобильських локацій і поворотів ігрового сюжету.

Видання PlayUA зібрало підбірку музичних композицій, які ввійшли до «S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля». Серед них Анастимоза з піснею «Хризантеми», гурт «ДК Енергетик» з композицією «Вулиця Схід», The Unsleeping та їх пісня «Жити», Kurs Valüt і його пісня Nadra, Діти інженерів з піснею «ОМГ», а також «Пирятин», Sasha Boole, ZWYNTAR, «Хлібороб», Jonych (проєкт вже легендарного Мирослава Кувалдіна із THE ВЙО) та багато інших виконавців. Приділили увагу навіть класикам української екстради на кшталт Миколи Мозгового, адже у грі звучить пісня «Край, мій рідний край» його авторства.

Частково нарізку саундтреків оприлюднила на своєму каналі і студія GSC Game World. Тож музикою можна насолодитися у цьому відео: 

«Дуже крута позиція у розробників», — поділився цим відео на своєму Facebook-акаунті один з авторів Sasha Boole, кантрі-музикант, який наразі перебуває у лавах Збройних сил. 

Ігри не поза політикою 

Під час повномасштабної війни з росією «поза політикою» не може бути ні спорт, ні культура, ні світ відеоігор — це, зокрема, доведено і S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl. Хоча деякі діячі, на жаль, досі намагаються сидіти на двох стільцях, засуджуючи війну як таку, але водночас розраховуючи на купівельну спроможність російської аудиторії. Але гра, яка доволі недвозначно демонструє патріотичний дух українців, добряче «затригерила» ватних російських чиновників. 

Якихось конкретних рішень з приводу гри у країні-агресорі ще не прийнято, але, наприклад, заступник голови комітету держдуми з інформполітики Антон Горєлкін нещодавно допустив, що гра має всі шанси опинитися під офіційною забороною «за порєбріком».  

«Не думаю, що це станеться на підставі лише того факту, що розробники відеогри підтримують ЗСУ. Але не виключаю, що це станеться, якщо після її виходу в ігровому контенті виявиться протиправна інформація», — пригрозив він.

Водночас російський адвокат Міхаіл Мушаїлов, коментуючи попередню заяву, пояснив, що на покупців гри може чекати кримінальне покарання і порекоментував утриматися від її купівлі. 

«Якщо особа належним чином повідомлена з відкритих джерел, що кошти з придбання гри підуть на потреби ЗСУ, то боюсь, що покупцями можуть зацікавитись силові відомства», — зазначив він.

Нагадаємо, що раніше S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl також ставав мішенню для російських хакерів. Так, у червні 2023 студія GSC Game World повідомила, що відбувся масштабний витік інформації, пов’язаний із грою: ворожі хакери змогли знайти вразливість та користувалися нею тривалий час.

У березні 2023 ми повідомляли, що російські хакери вперше зламали Discord-сервер GSC Game World та отримали доступ нібито до мінімум 30 ГБ даних із альфа-версії гри Stalker 2. Вони тоді шантажували розробників, але шантаж не пройшов.  Більше того — викликав масштабний флешмоб з боку української спільноти. 

Краще один раз зіграти, ніж 100 разів прочитати

Власне, сьогодні все в руках українських і світових геймерів — у прямому і переносному сенсі. Нарешті замість статей, оглядів і спойлерів є змога потестити реальний продукт.

У одній з українських компаній працівникам навіть запропонували додатковий вихідний для того, аби зацінити гру: достатньо показати керівництву скриншот своєї оплати на Steam. Не знаємо, чи стане це трендом, чи все ж таки засиджуватися за грою доведеться вечорами (за умови забезпечення квартири усіма гаджетами енергонезалежності під час блекаутів), але всім бажаючим час переходити від теорії до практики. 

Источник: dev.ua

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *